10 manieren om het websiteverkeer naar je webshop te vergroten

Je hebt een geweldig aanbod in je webshop, maar je online verkoopt valt tegen. Klanten vinden de weg niet naar je webshop. Van sociale media tot niet-traditionele marketing, dit artikel helpt je om het verkeer naar je webshop te vergroten.

Wat is websiteverkeer?

Websiteverkeer vertelt je hoeveel gebruikers jouw website bezoeken. Analysetools zoals Google Analytics, vertellen je zowel het aantal paginaweergaven als het aantal unieke paginaweergaven. Paginaweergaven zijn het totale aantal keren dat iemand jouw site heeft bezocht, terwijl unieke paginaweergaven je vertellen hoeveel mensen jouw site hebben bezocht - sommige meerdere keren en sommige slechts één keer.

Hoe meer websiteverkeer je krijgt, hoe meer mogelijkheden je hebt om gebruikers te converteren in betalende klanten.

Dit zijn de 10 beste manieren om meer bezoekers voor je webshop te krijgen


# 1. Optimaliseer je website voor zoekresultaten

Jouw website moet het antwoord geven op de zoekopdracht die klanten bv. in Google ingeven. Vind die zoekwoorden die jouw niche vertegenwoordigen om te gebruiken in blogs en productomschrijvingen. Best gebruik je een of twee hoofdzoekwoorden per webpagina. Je kan SEO-tools zoals Keywords Everywhere gebruiken om je te helpen relevante zoekwoorden te vinden.

Richt u in het begin op zoekwoorden met een zoekvolume van minder dan 10.000 zoekopdrachten per maand. Na een paar maanden bloginhoud te hebben gemaakt en het optimaliseren van je productpagina’s kan je je concentreren op het zoeken naar zoekwoorden met een hoger volume.

De truc om websiteverkeer te krijgen, is door eerst een sterke basis van relevante zoekwoorden op te bouwen. Publiceer regelmatig blogs op je website, want deze hebben de grootste impact op het genereren van organisch verkeer naar je website.


# 2. Dien je site in bij zoekmachines

Handig om jouw SEO te verbeteren, is om zoekmachines te vragen om jouw site te crawlen en te indexeren, waardoor de kans op het verschijnen op resultatenpagina's voor relevante zoekopdrachten toeneemt.

Voor Google: Dien uw site in via Search Console.

Voor Bing en Yahoo: leer hier hoe u URL's indient.


# 3. Bouw je backlinks op

Backlinks zijn een ander belangrijk onderdeel van SEO. Wanneer een externe site naar uw site linkt, geeft dit aan Google aan dat jouw site betrouwbaar en relevant is voor de woorden in de ankertekst (de klikbare woorden).

Naast SEO hebben backlinks het potentieel om op zichzelf verkeer naar jouw winkel te leiden. Gebruikers op die sites kunnen doorklikken en jouw site verkennen en hopelijk een aankoop doen.


# 4. Voeg dagelijks nieuwe producten of inhoud toe aan je website

Omdat een van de rangschikkingsfactoren van Google is hoe nieuw de inhoud is, is het ook een goed idee om de inhoud van jouw website regelmatig bij te werken - indien mogelijk dagelijks.

Dit is niet alleen goed voor je SEO, het geeft gebruikers ook een reden om je site opnieuw te bezoeker, wanneer ze weten dat er iets nieuws te ontdekken valt.


# 5. Publiceer exclusieve inhoud op jouw website

Start een blog, maak een gratis cursus, ontwikkel Slideshare-presentaties, organiseer webinars en publiceer andere relevante inhoud op jouw site. Houd een regelmatig publicatieschema aan en laat gebruikers zich abonneren zodat ze een reden hebben om terug te blijven komen.


# 6. Genereer websiteverkeer met Facebook

Hoewel het organische bereik van Facebook blijft afnemen, blijft dit platform een krachtpatser die je moet gebruiken. Je kan je websiteverkeer vergroten via Facebook-groepen, Facebook-advertenties, Messenger, berichten op sociale media en natuurlijk op jouw eigen facebook bedrijfspagina.

Door Facebook-advertenties te combineren met het consequent posten op jouw Facebook-pagina, vergroot je ook de kans dat je websiteverkeer krijgt vanuit verschillende delen van Facebook.


# 7. Probeer Instagram-marketing

Instagram is een heel sterk marketingkanaal voor online retailers vanwege de bedrijfsvriendelijke functies en het grote bereik dat je hebt.

Je kan het verkeer met de link in je Instagram bio kunt vergroten, of je kan je websiteverkeer vergroten door advertenties te maken. Je kan zelfs links toevoegen naar Instagramverhalen, berichten en foto's. En je kan producten uit je Facebook-shop taggen op je foto’s op Instagram, zodag geïnteresseerden dadelijk naar je webshop kunnen klikken om de aankoop af te ronden.


# 8. Plaats social share buttons op je website

Voeg sociale deelknoppen toe aan deelbare pagina’s op je website zoals blogposts, productpagina's en afbeeldingen en andere website-inhoud. Met deze knoppen voor sociaal delen kunnen gebruikers eenvoudig jouw inhoud delen (met links!), waardoor je bereik spectaculair stijgt. Wanneer hun netwerk deze berichten ziet, kunnen ze doorklikken naar jouw site.


# 9. Bekijk Pinterest

Pinterest is een van de beste manieren om websiteverkeer te laten genereren. Door jouw producten en bloginhoud meerdere keren per week vast te zetten op Pinterest borden, kan Pinterest-verkeer mogelijk beter presteren dan grootmachten als Facebook. Het enige dat nodig is, is dat één pin viraal gaat om een eindeloze stroom verkeer naar jouw website te krijgen.


# 10. Maak retargeting-advertenties om bezoekers terug te winnen

Slechts 2% van de bezoekers zal een aankoop doen de eerste keer dat ze op uw site komen. Retargeting-advertenties zijn zo effectief omdat u marketing voor een warm publiek - u probeert ze ertoe te brengen terug te komen voor een vervolgbezoek. Daarom heb je het gemakkelijker om ze te overtuigen om te converteren.

In het geval van retargeting-advertenties is de conversie de doorklik naar je site. Om meer verkeer naar jouw site te leiden met retargeting-advertenties, kan je overwegen deze te baseren op gebruikersgedrag. Automatiseringen kunnen worden geactiveerd op basis van acties die ze online hebben ondernomen, zodat u een persoonlijke, meer boeiende ervaring kunt creëren.


Hoe wij werken.


1. Plan je gratis videocall

2. Actieplan & Budget opstellen

3. Starten - Meten - Bijsturen

Plan een WhatsApp - Zoom - Skype call met Qwinn

10 manieren om het websiteverkeer naar je webshop te vergroten

8 Redenen waarom jij een webshop moet hebben

Heb jij al een webshop? Nu is het moment om de switch te maken. Ga van “Sorry, gesloten” naar “24/7 open”. Wij hielpen de afgelopen maanden enkele lokale winkels met hun webshop en hun online advertising. Zo konden ze hun inkomsten behouden, en bereikten ze online heel wat nieuwe klanten.

26 april 2020

Lees meer

Klanten vertellen: Authentiek Loopbaanbegeleiding

Bij Qwinn legt men je een plan op maat voor en blijft Jan met jou overleggen wat de mogelijkheden zijn binnen haalbare budgetten.

Lees meer

Adverteer jij nog altijd in magazines of kranten?

Je adverteert met je bedrijf nog regelmatig in het lokale magazine of de krant. Maar weet je ook wat het je oplevert? Nee?

Lees meer

7 goede redenen om jouw social media uit te besteden

Social Media uitbesteden is vooral handig wanneer je er zelf geen tijd voor hebt of geen werknemers in dienst hebt die actief kunnen zijn op Social Media.

Lees meer

Klanten vertellen: Autokruispunt

Onze bezoekers op de website zijn meer dan verdubbeld en de echo’s van de klanten zijn positief.

Lees meer

Hoe haal je het maximale uit jouw social media advertentiebudget?

Social media-advertenties zijn een must als je snel jouw doelgroep wilt bereiken.

Lees meer

Klanten vertellen: Nelissen Verzekeringen

De aanpak van Qwinn is heel uniek, omdat hij echt maatwerk levert.

Lees meer

9 redenen waarom je aan sociale media marketing moet doen!

Denk jij ook dat sociale media slechts een ‘hype’ is? Dan wordt het dringend tijd om wakker te worden...

Lees meer

Drie voordelen van de Facebookpixel op jouw website te plaatsen.

Met de Facebook pixel kom je meer te weten over je site bezoekers...

Lees meer

Dit zijn de 7 voordelen van Facebook Advertising voor jouw merk.

Snel zichtbaarheid en naamsbekendheid voor je producten of diensten...

Lees meer

Klanten vertellen: Chefs on Wheels Foodtruckfestival

Onze social media (FB en Instagram ) is helemaal in handen van Qwinn, alsook onze website. Op onze social media is er constant beweging, en onze bezoekers zijn ook altijd lovend over onze affiches en flyers die door Qwinn werden ontworpen.

Lees meer

Klanten vertellen - Pesavento Benelux

De sector van de luxe in het algemeen en juwelen in het bijzonder hebben historisch een grote affiniteit met het klassieke medium print, en social media leek voor ons hierin niet te passen.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x