12 februari 2020

6 tips om Google reviews te verzamelen bij je klanten

Zijn Google reviews belangrijk?

De vraag stellen, is ze beantwoorden: JA!


Hoe krijg je Google recensies?

Hoe krijg je die recensies? Of beter nog: hoe maak je het hier klanten zo makkelijk mogelijk om een recensie te plaatsen? Lees het in dit artikel op onze website.


7 tips om van klanten reviews te krijgen

1. Een PS in de e-mail footer

Plaats een korte oproep in je e-mail footer met je Google review link. Zorg dat deze korte melding in de emailhandtekening van al de medewerkers van je bedrijf standaard wordt meegenomen.



3. Google Review Sticker

Plak de review-us-on-Google sticker aan de ingang van je fysieke winkel of showroom.


4. E-mail campagne

Doe een mailing naar al je klanten, prospects, vrienden en familie. Een persoonlijke e-mail van de eigenaar zal beter werken dan een onpersoonlijke nieuwsbrief. Mijn tip is om deze mailing niet in één keer te verzenden. Splits je contacten op in verschillende groepen, en verstuur bv. telkens in het begin van de maand deze mailing. Zo ontvang je op regelmatige basis (maandelijks) nieuwe reviews. Wat altijd beter is dan in één keer veel reviews en daarna misschien weken of maanden niets meer.


5. Timing

Timing is everything. Je gaat voor die 5 sterren reviews met positieve comments, dus let een beetje op wanneer je om een review vraagt. Bij een positieve klantenervaring, moet het bijna een automatisme zijn om deze vraag te stellen. De klant zal meestal zonder problemen je dit plezier gunnen en je een positieve review geven.


6. Zet je medewerkers en Klantendienst aan het werk!

Informeer al je medewerkers van het belang van Google My Business recensies en stel voor om elk positief telefoongesprek of klantencontact in de winkel af te sluiten met een vraag tot review. Wanneer je klant zeer tevreden is met de samenwerking, dan moet er automatisch een belletje rinkelen, en vraag je om een Google Review. 


Succes ermee!



Enthousiast geworden?


 






Meer items 6 tips om Google reviews te verzamelen bij je klanten

Klik niet op die Facebook of Instagram Boost Post-knop!

Boost jij weleens een bericht op Facebook? Dan is mijn advies: niet meer doen. Waarom niet? Je leest het hier ;o)

24 februari 2021

Facebook verwijdert pagina-likes!

Facebook heeft vandaag de New Pages Experience aangekondigd. Wat gebeurt er met pagina-likes als je overschakelt naar de nieuwe pagina's-ervaring?

7 januari 2021

E-mail automation. Wat is het en wat betekent het voor jouw bedrijf?

Bedrijven die marketing automation implementeren zien hun verkoop gemiddeld met 10% stijgen.

17 december 2020

10 manieren om het verkeer naar je webshop te vergroten

Je hebt een geweldig aanbod in je webshop, maar je online verkoopt valt tegen. Klanten vinden de weg niet naar je webshop. Van sociale media tot niet-traditionele marketing, dit artikel helpt je om het verkeer naar je webshop te vergroten.

3 september 2020

8 Redenen waarom jij een webshop moet hebben

Heb jij al een webshop? Nu is het moment om de switch te maken. Ga van “Sorry, gesloten” naar “24/7 open”. Wij hielpen de afgelopen maanden enkele lokale winkels met hun webshop en hun online advertising. Zo konden ze hun inkomsten behouden, en bereikten ze online heel wat nieuwe klanten.

26 april 2020

Klanten vertellen: Authentiek Loopbaanbegeleiding

Bij Qwinn legt men je een plan op maat voor en blijft Jan met jou overleggen wat de mogelijkheden zijn binnen haalbare budgetten.

Klanten vertellen: Autokruispunt

Onze bezoekers op de website zijn meer dan verdubbeld en de echo’s van de klanten zijn positief.

Klanten vertellen: Nelissen Verzekeringen

De aanpak van Qwinn is heel uniek, omdat hij echt maatwerk levert.

Klanten vertellen: Chefs on Wheels Foodtruckfestival

Onze social media (FB en Instagram ) is helemaal in handen van Qwinn, alsook onze website. Op onze social media is er constant beweging, en onze bezoekers zijn ook altijd lovend over onze affiches en flyers die door Qwinn werden ontworpen.

Klanten vertellen - Pesavento Benelux

De sector van de luxe in het algemeen en juwelen in het bijzonder hebben historisch een grote affiniteit met het klassieke medium print, en social media leek voor ons hierin niet te passen.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x