7 januari 2021

Facebook verwijdert pagina-likes!

Facebook heeft vandaag de New Pages Experience aangekondigd. En het is tijd om LIKES vaarwel te zeggen!!
Er is lang verwarring geweest over het hebben van zowel LIKES als FOLLOWS op bedrijfspagina's. Gelukkig brengt Facebook nu eindelijk duidelijkheid.

Overschakelen naar de nieuwe pagina's-ervaring is optioneel (voorlopig) en is tot nu toe alleen beschikbaar voor sommige pagina's.

Lees hier meer: https://www.facebook.com/business/help/NewPageExperience/

Wanneer je ervoor kiest om de overstap te maken, volgen hier een paar belangrijke verduidelijkingen.


WAT GEBEURT ER MET PAGINA-LIKES ALS JE OVERSCHAKELT NAAR DE NIEUWE PAGINA'S-ERVARING?

  • Als iemand je klassieke pagina leuk vindt en volgt, blijft hij / zij een volger voor de nieuwe pagina en wordt hij toegevoegd aan je totale aantal volgers.
  • Als iemand je klassieke pagina leuk vindt, maar deze niet volgt, wordt hij / zij niet als volger naar je nieuwe pagina overgezet.
  • Als iemand je klassieke pagina volgt, maar er niet voor kiest om deze leuk te vinden, zullen ze nog steeds als volger naar je nieuwe pagina gaan.
  • Pagina-vind-ik-leuks worden niet ondersteund op je nieuwe pagina en het aantal pagina-likes op je pagina is niet langer zichtbaar.


WAT GEBEURT ER ALS JE TERUGSCHAKELT NAAR DE KLASSIEKE PAGINA?


  • Als je vanuit een nieuwe pagina terugschakelt naar een klassieke pagina, blijven je volgers hetzelfde.
  • Als je vanaf een nieuwe pagina terugschakelt naar een klassieke pagina, heb je nog steeds alle vind-ik-leuks van je klassieke pagina, tenzij ze je nieuwe pagina niet meer volgen.
  • Iedereen die je nieuwe pagina heeft gevolgd, wordt toegevoegd aan de volgers voor je klassieke pagina.


Andere functies in de New Pages Experience zijn onder meer:


  • Een nieuwe lay-out die eenvoudiger en intuïtiever is (volgens Facebook, haha!)
  • Een speciale nieuwsfeed (die al beschikbaar is op klassieke pagina's, maar deze nieuwe feed is "om gesprekken te ontdekken en eraan deel te nemen, trends te volgen, interactie te hebben met leeftijdsgenoten en contact te leggen met fans" ... 
  • Eenvoudige navigatie tussen persoonlijk profiel en pagina's
  • Bijgewerkte admin-bedieningselementen voor volledige controle of gedeeltelijke toegang


Bekijk hier de aankondigingspost van Facebook met de volledige lijst met nieuwe functies:

https://about.fb.com/news/2021/01/introducing-the-new-page-experience/


Ik zou aanraden om over te schakelen van zodra je toegang krijgt.

Vragen of hulp nodig? Geef ons een seintje!


Meer items Facebook verwijdert pagina-likes!

E-mail automation. Wat is het en wat betekent het voor jouw bedrijf?

Bedrijven die marketing automation implementeren zien hun verkoop gemiddeld met 10% stijgen.

17 december 2020

10 manieren om het verkeer naar je webshop te vergroten

Je hebt een geweldig aanbod in je webshop, maar je online verkoopt valt tegen. Klanten vinden de weg niet naar je webshop. Van sociale media tot niet-traditionele marketing, dit artikel helpt je om het verkeer naar je webshop te vergroten.

3 september 2020

Reageer altijd op alle reviews, altijd.

Negatieve reviews zijn vervelend, ze kunnen je klanten kosten. Als jij er niet goed op reageert. Je kan het ook zien als een kans om te tonen aan je (potentiële) klanten, hoe jij omgaat met negatieve reviews.

25 juni 2020

Wat is de Google Local Pack?

De Local Pack is het overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google. Hierbij verschijnt een aantal bedrijven met bedrijfsnaam en contactgegevens, plus een weergave uit Google Maps met de bedrijven uit die Local Pack.

6 april 2020

8 Redenen waarom jij een webshop moet hebben

Heb jij al een webshop? Nu is het moment om de switch te maken. Ga van “Sorry, gesloten” naar “24/7 open”. Wij hielpen de afgelopen maanden enkele lokale winkels met hun webshop en hun online advertising. Zo konden ze hun inkomsten behouden, en bereikten ze online heel wat nieuwe klanten.

26 april 2020

Hoe maak je een directe link voor je klant om een review op Google te plaatsen?

Voor ieder bedrijf is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Verder is het voor ieder bedrijf belangrijk om recensies te verzamelen. Beide helpen je om nieuwe klanten te werven. Dus wil je ook zichtbaar zijn met je reviews in Google.

4 maart 2021

6 tips om Google reviews te verzamelen bij je klanten

12 februari 2020

Klanten vertellen: Authentiek Loopbaanbegeleiding

Bij Qwinn legt men je een plan op maat voor en blijft Jan met jou overleggen wat de mogelijkheden zijn binnen haalbare budgetten.

Klanten vertellen: Autokruispunt

Onze bezoekers op de website zijn meer dan verdubbeld en de echo’s van de klanten zijn positief.

Klanten vertellen: Nelissen Verzekeringen

De aanpak van Qwinn is heel uniek, omdat hij echt maatwerk levert.

Klanten vertellen: Chefs on Wheels Foodtruckfestival

Onze social media (FB en Instagram ) is helemaal in handen van Qwinn, alsook onze website. Op onze social media is er constant beweging, en onze bezoekers zijn ook altijd lovend over onze affiches en flyers die door Qwinn werden ontworpen.

Klanten vertellen - Pesavento Benelux

De sector van de luxe in het algemeen en juwelen in het bijzonder hebben historisch een grote affiniteit met het klassieke medium print, en social media leek voor ons hierin niet te passen.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x