4 maart 2021

Hoe maak je een directe link voor je klant om een review op Google te plaatsen?

Hoe verzamel je reviews op Google?

We doen het allemaal wanneer we een restaurant kiezen om te gaan eten, of een Air BnB zoeken, ... We kijken wie de meeste en de beste reviews heeft. Zo doen potentiële klanten dat ook wanneer ze jouw bedrijf opzoeken op Google. Het is dus belangrijk om hier goed te scoren. Je kan een hele hoge klantentevredenheid hebben, maar wanneer zich dat niet vertaalt in positieve reviews op Google, ben je er niets mee. Je wil dus ook zichtbaar zijn met je reviews in Google. Daarin speelt Google Mijn Bedrijf een belangrijke rol. Hoe zorg je nu voor die reviews op Google? In dit artikel lees je er alles over, inclusief de manier waarop je een direct link naar je klanten stuurt.



Google Mijn Bedrijf: onmisbaar voor lokale vindbaarheid

De vindbaarheid van jouw bedrijf begint -naast je website- bij Google Mijn Bedrijf. Zeker voor lokale vindbaarheid is Google Mijn Bedrijf essentieel. Wil je in de Local Pack voorkomen bij lokale zoekopdrachten? Dan heb je een vermelding op Google Mijn Bedrijf nodig. Maar gebruik jij Google Mijn Bedrijf al voor het ontvangen van reviews?


Reviews worden belangrijker

Je potentiële klant wilt zekerheid. Dat wil je zelf toch ook wanneer je iets nieuws aanschaft of bij je nieuwe partij klant wordt? Reviews (recensies) worden daarom in de nog steeds groeiende wereld van internet steeds belangrijker. Google begrijpt dat en heeft daarom al meerdere stappen genomen om jouw potentiële klanten te helpen, onder andere door reviews te tonen in de lokale zoekresultaten.


Begin met recensies verzamelen

Sowieso moet je eerst recensies hebben op je Google Mijn Bedrijf-pagina. En dan? Dan wordt vanaf 2 recensies ook het gemiddelde van de reviews vertoond in de vorm van sterren. 

Lees onze tips over hoe je bij klanten Google reviews kan verzamelen.


Google-recensies als rankingfactor

Google heeft zelf aangegeven welke onderdelen belangrijk zijn voor jouw vindbaarheid in de Local Pack Daarbij hebben ze ook aangegeven dat de Google-recensies waarschijnlijk een rol spelen. Maar laten we niet flauw doen, die reviews spelen een (grote) rol!  Het is dus zeker van belang om zoveel mogelijk recensies te ontvangen. 


Directe link voor recensies

Wanneer je klanten een review wilt laten plaatsen voor jouw bedrijf, doe je er goed aan hen het zo makkelijk mogelijk te maken.  De volgens ons makkelijkste manier om mensen een directe link te geven om een review te schrijven, is via je bedrijfsprofiel.


Uw korte URL met klanten delen voor reviews

Computer

  1.  Log via jouw computer in bij Google Mijn Bedrijf.
    • Als je meerdere locaties hebt, open je de locatie die je wilt beheren.
  2. Klik in het linker menu op Home.
  3. Op de kaart 'Krijg meer reviews' kan je je korte URL kopiëren om die met klanten te delen.

Mobiel

  1. Open de Google Mijn Bedrijf-app op je mobiele apparaat.
    • Als je meerdere locaties hebt, open je de locatie die je wilt beheren.
  2. Tik op Klanten  Reviews.
  3. Tik rechtsboven op Delen .
    • Als je nog geen korte naam hebt gemaakt, word je gevraagd er een te maken.
  4. Kopieer de korte URL om deze met klanten te delen.

Wanneer klanten op jouw link klikken, kunnen ze jouw bedrijf beoordelen en een review achterlaten. 

Let op: Volgens het reviewbeleid van Google is het niet toegestaan om klanten over te halen een review te schrijven met incentives of reviewbalies op jouw bedrijfslocatie. Reviews die dit beleid schenden, kunnen worden verwijderd.


Maak het je klant makkelijk

Naast het sturen van de link, maak je het je klant ook makkelijk door gericht te vragen naar een review. Vraag bijvoorbeeld “wat zou je anderen vertellen over hoe je mijn diensten ervaren hebt?”. Of als je graag een specifiek onderwerp (product, dienst) in de recensie wilt zien terugkomen, noem dat dan expliciet. Je klant wordt door je gerichte vraag aan het denken gezet en zal makkelijker een recensie voor je kunnen schrijven.





Enthousiast geworden?



Meer items Hoe maak je een directe link voor je klant om een review op Google te plaatsen?

Facebook verwijdert pagina-likes!

Facebook heeft vandaag de New Pages Experience aangekondigd. Wat gebeurt er met pagina-likes als je overschakelt naar de nieuwe pagina's-ervaring?

7 januari 2021

E-mail automation. Wat is het en wat betekent het voor jouw bedrijf?

Bedrijven die marketing automation implementeren zien hun verkoop gemiddeld met 10% stijgen.

17 december 2020

10 manieren om het verkeer naar je webshop te vergroten

Je hebt een geweldig aanbod in je webshop, maar je online verkoopt valt tegen. Klanten vinden de weg niet naar je webshop. Van sociale media tot niet-traditionele marketing, dit artikel helpt je om het verkeer naar je webshop te vergroten.

3 september 2020

Reageer altijd op alle reviews, altijd.

Negatieve reviews zijn vervelend, ze kunnen je klanten kosten. Als jij er niet goed op reageert. Je kan het ook zien als een kans om te tonen aan je (potentiële) klanten, hoe jij omgaat met negatieve reviews.

25 juni 2020

Wat is de Google Local Pack?

De Local Pack is het overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google. Hierbij verschijnt een aantal bedrijven met bedrijfsnaam en contactgegevens, plus een weergave uit Google Maps met de bedrijven uit die Local Pack.

6 april 2020

8 Redenen waarom jij een webshop moet hebben

Heb jij al een webshop? Nu is het moment om de switch te maken. Ga van “Sorry, gesloten” naar “24/7 open”. Wij hielpen de afgelopen maanden enkele lokale winkels met hun webshop en hun online advertising. Zo konden ze hun inkomsten behouden, en bereikten ze online heel wat nieuwe klanten.

26 april 2020

6 tips om Google reviews te verzamelen bij je klanten

12 februari 2020

Klanten vertellen: Authentiek Loopbaanbegeleiding

Bij Qwinn legt men je een plan op maat voor en blijft Jan met jou overleggen wat de mogelijkheden zijn binnen haalbare budgetten.

Klanten vertellen: Autokruispunt

Onze bezoekers op de website zijn meer dan verdubbeld en de echo’s van de klanten zijn positief.

Klanten vertellen: Nelissen Verzekeringen

De aanpak van Qwinn is heel uniek, omdat hij echt maatwerk levert.

Klanten vertellen: Chefs on Wheels Foodtruckfestival

Onze social media (FB en Instagram ) is helemaal in handen van Qwinn, alsook onze website. Op onze social media is er constant beweging, en onze bezoekers zijn ook altijd lovend over onze affiches en flyers die door Qwinn werden ontworpen.

Klanten vertellen - Pesavento Benelux

De sector van de luxe in het algemeen en juwelen in het bijzonder hebben historisch een grote affiniteit met het klassieke medium print, en social media leek voor ons hierin niet te passen.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x