25 juni 2020

Reageer altijd op alle reviews, altijd.

Reageer altijd op alle reviews, goed of slecht. Altijd.

Wanneer klanten een positieve review plaatsen op Google of Facebook, neme we dit vaak als vanzelfsprekend. Maar wanneer ze in hun pen kruipen om een mindere ervaring te delen, dan weten we niet hoe hierop te reageren. We nemen de kritiek persoonlijk op en reageren foutief, of we reageren helemaal niet. Gouden tip: zorg dat je altijd reageert op de reviews die je ontvangt. Dat geldt niet alleen bij recensies op Google, maar overal. Het is ook wel logisch. Als je alleen op negatieve reviews reageert, lijkt het er sterk op dat je aan damage control doet. Reageer je op alle beoordelingen die je krijgt, dan is duidelijk dat je er echt mee bezig bent.


Hoe reageer je op -al dan niet onterechte- negatieve reviews?

Negatieve reviews zijn vervelend, ze kunnen je klanten kosten. Althans, als jij er niet goed op reageert. Draai het om en zie het als een kans om te laten zien hoe jij omgaat met negatieve reviews. En met je klanten in het algemeen. Als je altijd op reviews reageert, zullen de mensen ook anders kijken naar de negatieve reviews. Daarnaast kan je laten blijken dat je jouw klanten altijd serieus neemt. Op alle vragen en opmerkingen reageert en dat liefst ook nog binnen een bepaalde tijdsspanne.  


Onterechte negatieve reviews

Iedereen heeft er al eens mee te maken gehad. Klanten, of nog erger, mensen die nooit klant zijn geweest, plaatsen een onterechte negatieve review. Maar je kan natuurlijk ook gewoon terechte negatieve reviews krijgen. Je kan uiteindelijk niet iedereen tevreden stellen. Sterker nog, wat vind jij betrouwbaarder overkomen: een bedrijf met een gemiddelde van 5 sterren uit 44 reviews of een bedrijf met een gemiddelde van 4,6 uit 39 reviews?


Hoe ga je hiermee om?

Laat in je reactie altijd zien dat je naar een oplossing wilt werken. Herken je de situatie niet of weet je zelfs zeker dat dit geen echte klant was, geef dan in je reactie aan dat je dit graag wilt oplossen, maar je de naam niet in je klantenbestand kan terugvinden of dat dit verhaal niet bekend is bij jou. Om daarna aan te geven dat je graag persoonlijk contact met ze hebt om hun verhaal aan te horen en zo tot een oplossing te komen. Verwijt de klant vooral niks, schuif ze niks in de schoenen.


Hulp nodig met het beantwoorden van negatieve reviews?



Meer items Reageer altijd op alle reviews, altijd.

Facebook verwijdert pagina-likes!

Facebook heeft vandaag de New Pages Experience aangekondigd. Wat gebeurt er met pagina-likes als je overschakelt naar de nieuwe pagina's-ervaring?

7 januari 2021

E-mail automation. Wat is het en wat betekent het voor jouw bedrijf?

Bedrijven die marketing automation implementeren zien hun verkoop gemiddeld met 10% stijgen.

17 december 2020

10 manieren om het verkeer naar je webshop te vergroten

Je hebt een geweldig aanbod in je webshop, maar je online verkoopt valt tegen. Klanten vinden de weg niet naar je webshop. Van sociale media tot niet-traditionele marketing, dit artikel helpt je om het verkeer naar je webshop te vergroten.

3 september 2020

Wat is de Google Local Pack?

De Local Pack is het overzicht van lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google. Hierbij verschijnt een aantal bedrijven met bedrijfsnaam en contactgegevens, plus een weergave uit Google Maps met de bedrijven uit die Local Pack.

6 april 2020

8 Redenen waarom jij een webshop moet hebben

Heb jij al een webshop? Nu is het moment om de switch te maken. Ga van “Sorry, gesloten” naar “24/7 open”. Wij hielpen de afgelopen maanden enkele lokale winkels met hun webshop en hun online advertising. Zo konden ze hun inkomsten behouden, en bereikten ze online heel wat nieuwe klanten.

26 april 2020

Hoe maak je een directe link voor je klant om een review op Google te plaatsen?

Voor ieder bedrijf is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Verder is het voor ieder bedrijf belangrijk om recensies te verzamelen. Beide helpen je om nieuwe klanten te werven. Dus wil je ook zichtbaar zijn met je reviews in Google.

4 maart 2021

6 tips om Google reviews te verzamelen bij je klanten

12 februari 2020

Klanten vertellen: Authentiek Loopbaanbegeleiding

Bij Qwinn legt men je een plan op maat voor en blijft Jan met jou overleggen wat de mogelijkheden zijn binnen haalbare budgetten.

Klanten vertellen: Autokruispunt

Onze bezoekers op de website zijn meer dan verdubbeld en de echo’s van de klanten zijn positief.

Klanten vertellen: Nelissen Verzekeringen

De aanpak van Qwinn is heel uniek, omdat hij echt maatwerk levert.

Klanten vertellen: Chefs on Wheels Foodtruckfestival

Onze social media (FB en Instagram ) is helemaal in handen van Qwinn, alsook onze website. Op onze social media is er constant beweging, en onze bezoekers zijn ook altijd lovend over onze affiches en flyers die door Qwinn werden ontworpen.

Klanten vertellen - Pesavento Benelux

De sector van de luxe in het algemeen en juwelen in het bijzonder hebben historisch een grote affiniteit met het klassieke medium print, en social media leek voor ons hierin niet te passen.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x