Meetbaar Resultaat

Je hebt een zakelijke Facebook pagina en Instagram account. Je post regelmatig nieuwtjes en updates online. Vrienden, kennissen, familie en wat klanten volgen je pagina, geven je wat likes en met wat geluk delen ze zo nu en dan ook nog een bericht. Mooi. Maar terecht ben je nog niet tevreden. Je wilt namelijk niet alleen dat Facebook-fans en -vrienden zich met je merk bezighouden, je wilt je doelgroep vergroten en concrete resultaten halen uit je social media. Meer bezoekers op je website, meer nieuwe klanten en meer omzet!

Het meten van social media resultaten is belangrijk voor bedrijven om de kracht van hun social media zichtbaar te maken. Social media heeft een grote impact op het bedrijfsleven. Meer dan negen op tien Belgen zijn actief op social media. Dit grote gebruik biedt kansen voor bedrijven om meer contact te hebben met klanten en nieuwe doelgroepen te bereiken.

Consumenten verwachten van bedrijven dat zij via social media hun volgers voorzien van waardevolle content en oplossingen. Bedrijven moeten hun social media aanwezigheid continu optimaliseren om relevant en waardevol te blijven. Wij helpen je om dit voor elkaar te krijgen.

Investeringen in socialmedia-activiteiten als adverteren stijgen nog steeds 

Hoe meten wij jouw social media resultaten?

Het meten van jouw prestaties op social media helpt om jouw aanwezigheid op social media te ontwikkelen en verbeteren.

1. Doelstellingen voor social media bepalen

Om gericht prestaties op social media te meten, moeten we jouw doelstellingen vastleggen. Veel voorkomende doelstellingen zijn bijvoorbeeld naamsbekendheid verhogen, het betrekken van klanten of het stimuleren van verkeer naar jouw website.
Nadat we de doelstellingen hebben vastgelegd, kiezen we de juiste social mediakanalen.

2. Per kanaal de belangrijkste kpi’s vastleggen

Afhankelijk van de gestelde doelstellingen en de social mediakanalen die we gebruiken, is het van belang de juiste indicatoren, de zogenoemde kpi’s, te selecteren die gemeten worden. KPI’s (kritieke prestatie-indicatoren) zijn indicatoren waaraan een score toegekend wordt. Voorbeelden van kpi’s zijn onder andere: bereikte personen, nieuwe volgers, reacties en clicks op links naar een website.

Eerdere prestaties kunnen helpen realistische targets op te stellen per kpi en te focussen op de eigen socialmedia-accounts in plaats van die van concurrenten.

3. Hoe rapporteren wij

We bespreken op welke momenten we rapporteren en welke indicatoren we meenemen in de rapporten. We doen dit op een duidelijke, beknopte manier, zodat je in één oogopslag een zicht krijgt op de resultaten.

4. Inzichten omzetten in acties

Het meten van je prestaties op social media is één ding. het belangrijkste is de juiste conclusies en acties koppelen aan deze resultaten. Welke campagnes hebben gewerkt? Welke doelgroep reageerde minder op bepaalde advertenties? Welk beeld of copy werkte goed? We nemen alle informatie mee om berichten en advertenties voor een volgende periode aan te maken en in te plannen. Alleen op die manier kunnen we de content en campagnes constant verbeteren. Daarnaast biedt het inzichten om telkens te  bepalen of de investeringen in social media vergoot moeten worden.




Wat is Facebook promotie?

Er zijn verschillende manieren om Facebook promotie in te zetten als marketinginstrument. Deze technieken leiden tot:

  • Traffic naar je website of webshop
  • Extra Facebook fans/likes
  • Succesvolle productintroducties
  • Meer deelnemers aan acties
  • Meer loyaliteit
  • Klantenbinding
  • Groter naambekendheid

Qwinn heeft ervaring in het maken van Facebook promotie. Sterker, we kunnen in één dag een Facebook promotie ontwikkelen die veel verder gaat dan de standaard Facebook update.
Creatief en gericht op conversie.

Facebook promotie onder fans

Je kunt een actie promoten met een Facebook update, maar er zijn veel meer promotiemogelijkheden. Denk aan het versturen van een mailing, social links in je communicatie, Twitter, vermelding op je website of zelfs ‘ouderwets’ adverteren. Bureau Social Media trekt alles uit de kast voor een succesvolle Facebook promotie-campagne.


Je kunt het bereik binnen je doelgroep vergroten met:

  • Facebook Ads (standaard Facebook advertenties)
  • Sponsored Stories (gesponsorde verslagen)
  • Page Post Ads / Promoted Post Ad (extra bereik voor je paginabericht)


Om te zorgen dat je zo veel mogelijk resultaat krijgt uit elke geïnvesteerde euro is het belangrijk om je te houden aan een aantal vuistregels. Kies je doelgroep slim, zet verschillende varianten op en optimaliseer de advertenties voor conversie. Wij helpen je graag met het opzetten van een succesvolle en bij jouw budget passende Facebook Promotie.



Ben je benieuwd hoe Qwinn jouw onderneming kan helpen groeien door de inzet van de juiste marketing? Hoe we jouw doelgroep bereiken, je omzet verhogen en je naamsbekendheid vergroten? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op. Dan vertellen we je er graag meer over!



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x