top of page

De KidsBieb: website, -shop & marketingplan

Kelly en Bart hadden het interessant en leuk idee om een webshop te starten voor het verhuren van kinderkleding. Als ouders weten we hoe snel kinderen uit hun kleren kunnen groeien, dus het is begrijpelijk dat mensen geïnteresseerd zouden zijn in een oplossing zoals deze.


Voor de opstart van zo’n project is het handig om een marketingplan en een online campagneplan te hebben om ervoor te zorgen dat de webshop zichtbaar is voor potentiële klanten en om ervoor te zorgen dat de webshop aantrekkelijk is voor bezoekers.


Het opstellen van een marketingplan en online campagneplan kan een effectieve manier zijn om je marketing- en communicatiestrategie te bepalen en te implementeren. Het is belangrijk om duidelijk te hebben wat je doelen zijn, wie je doelgroep is en hoe je jouw boodschap het beste kunt overbrengen.


We werkten voor De Kidsbieb.be een marketingplan uit met de volgende stappen:


  • Doelstellingen: Wat wil je bereiken met je marketinginspanningen? We bepaalden specifieke en meetbare doelstellingen, zoals het verhogen van de omzet, het vergroten van de naamsbekendheid van je merk of het genereren van leads.

  • Doelgroep: Wie is je doelgroep en wat zijn hun behoeften en wensen? We maakten gebruik van personas (korte, gedetailleerde profielen van je ideale klanten) om hun doelgroep beter te begrijpen.

  • Boodschap: Wat wil je overbrengen met je marketinginspanningen? We bedachten een boodschap die aansluit bij de behoeften en wensen van de doelgroep.

  • Kanalen: Welke kanalen wil je gebruiken om je boodschap te verspreiden? Dit kan bijvoorbeeld social media, e-mailmarketing, advertenties of contentmarketing zijn.

  • Budget: Hoeveel geld wil je uitgeven aan je marketinginspanningen? We maakten een begroting op basis van de doelstellingen en kozen de kanalen die het beste bij het budget passen.

Een online campagneplan kan vervolgens helpen om specifieke acties te bepalen om je marketingdoelstellingen te bereiken. Dit kan bijvoorbeeld het opzetten van een social media campagne, het creëren van een e-mail marketing campagne of het plaatsen van advertenties op bepaalde websites zijn. Het is voor elke campagne belangrijk om duidelijk te hebben wat je wilt bereiken en hoe je dit gaat meten. Zo kun je bepalen of je campagne succesvol was en wat je eventueel kunt aanpassen voor toekomstige campagnes.




Kris Vrancken van Webcube ging aan de slag om een webshop te maken die gemakkelijk te gebruiken is voor bezoekers en ervoor zorgt dat de processen voor het verhuren van kleding soepel verlopen. Het is belangrijk om een goed doordachte strategie te hebben als je een webshop wilt maken die gemakkelijk te gebruiken is voor bezoekers en voor jou om te beheren.


Een goede en functionele webshop zorgt ervoor dat bezoekers gemakkelijk kleding kunnen huren en dat de processen voor het verhuren van kleding soepel verlopen.


Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden bij het maken van een webshop:

  • Gebruiksvriendelijkheid

  • Responsive design

  • Veiligheid

  • Betalingsproces

  • Klantenservice

  • Duidelijke productinformatie

  • Gemakkelijke navigatie


Het resultaat mag er zijn. Kris Vrancken heeft met deze webshop een unieke oplossing gecreëerd voor ouders die op zoek zijn naar een praktische manier om kinderkleding te huren. Zo kunnen ouders gemakkelijk wisselen van seizoenskleding en hoeven ze niet te investeren in dure kledingstukken die hun kinderen misschien maar een paar maanden dragen.


We wensen Kelly en Bart veel succes met hun webshop en ik raad mensen aan om eens een kijkje te nemen op www.kidsbieb.be als ze op zoek zijn naar een manier om te besparen op de kosten van kinderkleding.


Jouw nieuwe website door QWINN laten maken? Je leest er hier alles over!


12 views

Recent Posts

See All
bottom of page