top of page

E-mail is het meest gebruikte communicatiemiddel. Je vindt ze volgens ons niet meer: iemand die geen e-mail heeft of gebruikt.

Wist je dat er 3x zoveel e-mailaccounts dan Facebook en Twitter accounts samen zijn?

Voor KMO’s met een beperkt marketingbudget, is e-mail marketing een ideale optie. Je kunt met een kleiner budget enorm veel bereiken.

 

Daarnaast is het eenvoudig, effectief en goedkoop. En beschik je achteraf over een berg data die je heel wat interessante inzichten geeft over je klanten en prospecten.

Email campagnes mogen niet ontbreken in jouw marketingmix

01

Je communiceert met jouw niche doelgroep

Je communiceert enkel met klanten en prospecten die relevant zijn voor jou. Dit zijn klanten die eerder interesse toonden in een bepaald product of dienst of contacten die aangaven interesse te hebben in je bedrijf. 

Deze doelgroepen zijn meer geneigd om een product af te nemen, vergeleken met mensen die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord.

02

Email is relatief goedkoop

Vergelijk de kost van een direct mail met deze van een email campagne... Bij een direct mailing heb je ook geen idee wat de ontvanger met jouw mailing doet: wordt deze geopend? Surft men naar je website? Neemt men contact op?

 

Met een email campagne weten we dit wel allemaal en geeft het je inzicht in wie interesse toont in je aanbod. 

03

Je communiceert een boodschap op maat


 

Je kan naar elke niche van je doelgroep communiceren. Telkens met een iets andere boodschap. Zo ontvangt iedereen een gepersonaliseerde mail die aanspreekt en waar je reacties op mag verwachten.

04

Experimenteren en optimaliseren


 

Bij een email campagne heb je na een dag zicht op de resultaten


Daarom opteren we steeds om een A/B test te doen. Een mail wordt in een versie A en B naar een kleine groep van je contacten gestuurd. De variant die het beste scoort, wordt naar de overige groep contacten verzonden.

Door deze A/B test te doen, verhoog je automatisch het succes van je email campagne.

05

Email marketing is goed meetbaar


 

Na het verzenden van een email campagne, ontvangen we heel wat data over wat men met deze mails doet. Zo zien we snel wat wel en wat niet werkt. 
 

We zien oa. het aantal geopende e-mails, het aantal keren dat er op een link is geklikt, wie zich heeft afgemeld, wie zich heeft ingeschreven voor je event etc.

Met deze gegevens evalueren en verbeteren we constant jouw e-mail campagnes.

Email Marketing

Gerichte email campagnes werken!

E-mail scoort bijzonder goed op het vlak van ROI. Uit onderzoek blijkt dat iedere euro die wordt uitgegeven aan e-mail marketing, 36 euro oplevert. Dat is dus een ROI van 1:36.

 

Email campagnes mogen dus eigenlijk niet ontbreken in je marketing mix. Het is de uitgelezen manier om in contact te komen en te blijven met je doelgroep. 

Je communiceert eenvoudig heel gericht met je doelgroep en je kan zelfs tot op persoonsniveau je boodschap aanpassen.

Cases waar we trots op zijn

bottom of page